fredag 26 september 2014

Robot restaurang

A taste of Asia har öppnat på Kopparslagaregatan mellan Åhléns och Kopparporten, det som är gågata.
Vilket matställe i ordningen det är i centrum vet jag inte, kanske det "miljonte".... Nu hastade jag bara förbi men tror att jag såg att priset var 85 kr och man hade nio olika "rätter" att välja på. Nu var detta sent på eftermiddagen och det var väl inte knökat precis. Men jag kan tänka mig att nya ställen alltid väcker nyfikenhet och detta skall ju vara det första av sitt slag i Europa så det drar väl lite mer. Nu tror jag det inte riktigt blev som det ursprungligen var tänkt då det skulle innebära för dyr ventilation. Men det blir att besöka stället och se hur robotiserat det är och smaka på maten. 85 kronor är ju inget rövarpris.. Man fick tydligen plocka åt sig från skålar..
Röda mattan utrullad vid Robot Restaurant men jag såg ingen namnskylt på fasaden vilket troligtvis dyker upp senare, nu lägger till vi ännu ett ställe på den gedigna listan av fika och matställen runt centrum. Bara på denna korta sträcka mellan Åhléns och Kopparporten finns nu tre ställen att välja på om man blir hungrig.

Inga kommentarer:

H&M igen.

 Vet inte vilken gång i ordningen där H&M planerar förändringar i butiks-systemet.. Nu är något på gång igen.. H&M redovisar ett kra...