fredag 17 juni 2016

Hyran i modulhusen.

"Det finns moduler som är extremt billiga att handla" sade AB Bostäders VD i NLT... Nu har hyreslappen kommit för boendet ute på Tömmen vid brandstation..
Nu hör det till saken att AB Bostäders upphandling av modulhus till kvarteret Tömmen lockade bara en entreprenör och när husen inom kort börjar monteras blir det en estländsk leverantör.. Vad priset är totalt meddelas inte medborgarna ännu..
Det är tänkt att lägenheterna kan hyras av vem som helst, men kommunen har förtur för att klara bostäder åt flyktingar.
Månadshyrorna för de "extremt" billiga modulhusen blir:
Ett rum och kök, 26,3 m² blir 3 068 kronor/månad.
Två rum och kök, 39,7 m² blir 4 627kronor/månad.
Två rum och kök, 41 m² blir 4 787 kronor/månad.
Tre rum och kök, 55,8 m² blir 6 505 kronor/månad.

Enligt kommunen skriver Lidköpingsnytt.. Bygglov blev snabbt klart förra veckan och gäller i tio år.. Kanske man ställer upp lite modulhus intill Hamnstaden på området där cisternerna stod? När det gäller flyktingboende fungerar det snabbt och lätt, allt som inte fungerar på den ordinarie bo-marknaden. Och till för höga priser anser Riksrevisionen..

Kan med koll på min egen hyra hos AB Bostäder påstå att då måste jag med mina dryga 60 m² bo jäkligt billigt, då jag inte kommer upp till priset på 41 m² i modulhusen, inte ens med min plats för parkering.... Och jämför jag med 55,8 m² bor jag nästan gratis..
Men han kanske inte menade just dessa modulhus ute på Tömmen, utan att det FINNS extremt billiga moduler, men inte dessa..

Inga kommentarer:

Sibylla får ny ägare.

 Från den 1 maj tar en 24-åring, som är bosatt i Skara, över Sibylla-restaurangen vid resecentrum i Lidköping.. Har varit där några gånger o...