lördag 1 juli 2017

Vassröjning.

Idag som så många andra dagar under den ljusa årstiden tog jag mig en cykeltur efter Vänerstranden.. Och när jag kommit in på cykelvägen förbi Framnäs från småbåtshamnen så strax efter träningsredskapen låg där en stor hög med vass på marken..
När jag fortsatte en bit så såg jag några konstiga maskiner som jag inte kopplade vad det var men efter lite arbete i skallen och vad det stod på maskinerna var de till för att kapa eller ta upp vass..
Såg att dessa hade larvfötter under för annars hade de väl knappt tagit sig fram på det grunda vattnet alldeles intill kanten nedanför Kronocampingen och friluftsbadet..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...