måndag 20 november 2017

Den svenska maten.

Det är tydligen viktigt för många att köpa svensk mat och det är det för mig också, men det är inte ett "absolut" måste..
Skall jag handla något jag behöver i matväg och det inte finns svenskt i just detta så kan jag ta från annat land.. Tror inte det släpps in något hälsovådligt i vårt land..
Priset kan väl till viss mån också spela in, men jag betar gärna lite mer för svensk mat.. Så tänker jag som så att kan ca 70 miljoner tyskar äta tysk mat så kan väl den knappast vara farlig, då skulle det ha märkts..
Så summa summarum, köper först svenskt men kan ibland även köpa mat från annat land.. Miljötjafset tror jag inte så mycket på det är så mycket i den kedjan som spelar in.. Grönsaker från Afrika t.ex. har mindre påverkan på miljön trots lång frakt än från t.ex. Holland där manman måste använda massivt med el för att driva växthusen.. Även de svenska växthusen måste använda mycket el.. Och det frestar på trots Eon:s vackra reklam om miljön..

Inga kommentarer:

Body shop

 med butik i Lidköping läggs ner.. Skönhetskedjan lägger ned verksamheten i Sverige.. En gång i tiden var man populärast i Sverige det var å...