onsdag 1 november 2017

Inställda avgångar igen.

Det är svårt att tro men kan ni tänka er att flera avgångar i tågtrafiken på sträckan Mariestad och Göteborg på onsdagen ställs in på grund av fordonsbrist.. Därmed flera från Lidköping.. Totalt är det tio avgångar som ställs in.. Om det är bara för idag vet jag inte..
Och jag har för mig att jag har hört orsaken fordonsbrist innan.. Troligtvis som en piss i havet för ansvariga för Kinnekullebanan, en sådan liten skitbana som man lika gärna kunde lägga ner..
Det är fan i mig ren satans skandal att man inte kan frambringa tåg om något går sönder.. Buss ersätter skriver man, jo tack för det, är det inte för mycket besvär?
Är det mening tro att den tågverkstad som byggs skall avhjälpa? Om det är fordonsbrist så hjälper väl inte en verkstad, man tillverkar ju inga nya fordon där.. Skulle vara om ett gått sönder och det blev brist på grund av det..
Kan denna byggnad som nu är under konstruktion avhjälpa denna fordonsbrist eller är det en prioriteringsfråga vart man sätter in tågen?

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...