fredag 20 april 2018

TBE-virus.

På Ågårdsskogen vårdcentral i Lidköping är tiderna nästan slut för vaccination mot TBE-virus. Trycket är det ­högsta någonsin enligt media..
För den som vill ta ett vaccin gäller det att man är listad på just den vårdcentralen.. Är listad på Guldvingen har inte kollat läget där eller om jag kommer att ta vaccinet..
För de över 50 år gäller numera fyra doser inom loppet av ett år.. Så det är bara att inrikta sig på det.. Jag är djurvän men detta satans kryp skulle jag inte sörja om det blev utrotat..
Har klarat mig alla år mot detta virus men det är ingen garanti även om man inte är en friluftsmänniska..

Sex blev drabbade av TBE i Lidköping förra året:
Vid Hindens rev, Söne-Skalunda: 2..
Västra Kållandsö: 2..
Intill Ringleden, mellan Skararondellen och Majåker: 2..

Inga kommentarer:

Must dryck.

 Nu är det snart långfredag och påsk vi har ett tag kunnat köpa påskmust som är detsamma som alla andra "must" sorter förmodar jag...